אריאל מליק

חדשות אנרגיה

אריאל מליק בעד חיסכון לפנסיה

במאמר שפורסם בגלובס מפרט אריאל מליק מדוע משברים בהייטק לא צפויים להשפיע על כספי חיסכונות הפנסיה של כולנו.

מאת: אריאל מליק

אריאל מליק מתוך הכתבה בגלובס
אריאל מליק מתוך הכתבה בגלובס

בכתבה שפורסמה באתר גלובס על ידי אריאל מליק, נטען כי ניפוץ בועת ההייטק גורמת לרבים לומר את המובן מאליו כי ידעו שכך יהיה, או בקיצור – אמרנו לכם. מנקודת המבט של קרנות הון הסיכון, המצב נראה מדאיג. אריאל מליק מפרט במאמר מהו מקור הדלק של קרנות הון הסיכון ומציע להרגיע את ההיסטריה.

בכתבה מפרט אריאל מליק :"למנהלי ההשקעות של גופים אלה אין כלל ספק שאם הם לא יספקו את התשואה הגבוהה ביותר לגב' סמית' מקליבלנד או למר וילסון מקונטיקט (או במקרה של המוסדיים הישראליים – גב' כהן מחדרה), הרי שאותו משקיע קטן יעבור למוסד לניהול השקעות טוב יותר. לכל ברור כי אין זה חוכמה לקנות אג"ח של ה-Treasury ל-30 שנה בתשואה של שישה אחוזים או כל השקעה סולידית אחרת, ומכאן שעיני אותם מנהלי השקעות נשואות כל הזמן לאיתור השקעות בעלות תשואה גבוהה ככל האפשר."

אריאל מליק מציג נתונים המפרטים כי סכומי הכסף המצויים בידי הגופים המוסדיים האמריקאים והקצאה של חלק מהם להשקעות בעלות סיכון פועלים דווקא לטובת תעשיית ההיי טק וקרנות הון הסיכון הישראליות. כאשר מבינים את הצורה בה פועל השוק המוסדי האמריקאי אשר משקיע גם בזמנים שעל הנייר נראים קשים, מגיעים למסקנה כי גם בתקופות משבר, נראה הזדמנויות רבות מבעבר.

  • אריאל מליק – איש עסקים ויזם.
    משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה מתמחה בשוק ההון

כתיבת תגובה

נגישות