אריאל מליק

חדשות אנרגיה

גם בדובאי שוקלים להקים מתקן שיהפוך פסולת לאנרגיה

העיר דובאי אשר באיחוד האמירויות הפכה לחלוצה גלובלית בשורה של תחומים: החל מעיצוב הפנים והאדריכלות ועד לנישת מלונות היוקרה. כעת, בוחנת עיריית דובאי מגוון הצעות להקמתו של מפעל פסולת לאנרגיה. בהתחשב בעובדה שאזרחי דובאי אינם סובלים ממחסור תזרימי – סביר להניח שחושבים שם בגדול. 

הטקסט הובא על ידי אריאל מליק

אריאל מליק - הפיכת פסולת לאנרגיה

זה     מכבר  דיווחה עיריית דובאי על כך שהיא נמצאת בימים אלה בעיצומו של תהליך בחינת הצעות להקמתו של מתקן רחב היקף שיהפוך פסולת לאנרגיה. עבדול מג'יד סייפי, מנהל מחלקת ניהול הפסולת בעיריית דובאי אמר כי ההצעות המונחות על שולחנו הגיעו מארצות הברית, גרמניה סין ויפן כאשר ממש בראשית השנה החדשה, צפויה העירייה להחליט עם איזה ספק ברצונם לעבוד. אם וכאשר יוקם המפעל הוא צפוי לספק חשמל לכמות לא קטנה של בתים בעיר  שמונה קרוב לשני מיליון בני אדם.

נכון להיום הצליחה עיריית דובאי, אשר אמונה על הטיפול בפסולת של כלל איחוד האמירויות, להפחית תוך שלוש שנים את שיעור הפסולת היומי הממוצע מ-2.8 קילוגרמים לבן אדם– לכדי היקף של שני קילוגרמים בלבד. מדובר הלכה למעשה בהישג שלא ניתן להקל בו ראש.

"קיבלנו הרבה הצעות מכל העולם משום שגם אנחנו לא יכולנו להתעלם ממגמת הפיכת הפסולת לאנרגיה שהולכת ותופסת תאוצה בכל רחבי העולם. כבר זמן מה שאנחנו מחפשים דרך שבאמצעותה נוכל להפוך את כל הפסולת שהצטברה אצלנו לאנרגיה שתסייע בשמירה על איכות הסביבה" סיכם סייפי.

לקריאת הדיווח המלא – לחצו כאן

הטקסט נכתב על ידי אריאל מליק – איש עסקים ויזם. משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

נגישות