אריאל מליק

חדשות אנרגיה

מפעל הפסולת לאנרגיה באדיס-אבבה יהיה רק הראשון מני רבים

לאחרונה דיווחנו לכם כי חברת החשמל האתיופית חתמה על חוזה להקמתו של מתקן פסולת אנרגיה אשר יוקם בבירת אתיופיה, אדיס-אבבה בעלות של קרוב ל-120 מיליון דולרים. כעת מתברר, שלפחות מבחינתה של ממשלת אתיופיה – מדובר רק על החוליה הראשונה בשרשרת.

הובא על ידי אריאל מליק:

זה מכבר חתמה ממשלת אתיופיה, באמצעות חברת החשמל האתיופית, על חוזה להקמתו של מפעל פסולת לאנרגיה אשר יפיק לא פחות מ-50 מגה-וואט של חשמל וייבנה על ידי חברת Cambridge Industries הבריטית. דו"ח חדש שנחשף בעיתון האתיופי Сapital Ethopia קובע כי המפעל אשר יוקם בסמוך לבירת המדינה צפוי להיות אך ורק הסנונית הראשונה. אריאל מליק - חדשות אנרגיה

לטענתו של ד"ר טוולדה גברה ברהאן, מנהל הרשות האתיופית להגנת הסביבה, אתר פינוי הפסולת בעיר קושה הסמוכה לאדיס-אבבה, הפך ברבות השנים לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני וזאת כחלק ממגמת העיור המתרחבת. כל זאת כמובן בניגוד מוחלט לעבר שבו היה האתר בקושה מרוחק ובטוח מריכוזי אוכלוסיה. "במקום לסבול מסירחון הנודף מאתר פינוי הפסולת, נוכל ליהנות מכמות גדולה יותר של חשמל בשעות הלילה" אמר ברהאן.

עוד עולה מהדיווח כי ממחקר שערכה ממשלת אתיופיה בהקשר זה, עולה כי ישנו פוטנציאל להפקתה של אנרגיה חשמלית מפסולת בלא פחות מ-35 ערים ברחבי המדינה. בכתבה רחבת ההיקף שפורסמה בעיתון האתיופי צוטט שר המים והאנרגיה המקומי, אלמאיהו טגנו, כי מדובר בצעד ראשון שיסייע בגיוון מקורות האנרגיה של אתיופיה וזאת כחלק בלתי נפרד מהחובה לספק מענה ראוי לצרכים המתקדמים של הכלכלה האתיופית המתקדמת בצעדי ענק.

הטקסט נכתב על ידי אריאל מליק איש עסקים ויזם. משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

נגישות