אריאל מליק

חדשות אנרגיה

הקמת מפעל חדש באבו דאבי

חברה העוסקת בשריפת פסולת לטובת אנרגיה באבו דאבי עושה את המיטב על מנת להקים מפעל לשריפת פסולת לצרכי אנרגיה לקראת 2017. עתיד ירוק באמירויות.

מאת: אריאל מליק

אריאל מליק - אנרגיה ירוקה
אריאל מליק – אנרגיה ירוקה



חברה האחראית על שריפת הפסולת לאנרגיה באבו דאבי הידוע בשם TAQA הזמינה מספר חברות להגיש מועמדות למכרזי הנדסה, רכש ובנייה עבור המפעל הראשון של איחוד האמירויות בנושא פסולת לאנרגיה. המפעל צפוי לקבל כ-מיליון טונות של פסולת עירונית מוצקה בשנה ולהמיר אותו לכ-100 מגה ואט של חשמל חלופי – אנרגיה. מדובר בכמספיק אנרגיה עבור יותר מ20,000 בתי אב באבו דאבי, כך אריאל מליק מציין הערכות מדברות על כך שהמפעל יחל לעבוד בסביבות שנת 2017 לכל המאוחר.

אריאל מליק אומר כי חובה לזכור כי מדובר באחד ממקורות האנרגיה הנקיים ביותר והיעילים ביותר. הבקשה להגשת המכרז מגיעה בעקבות השלמת מחקר שנערך עוד ביוני. באבו דאבי מסתמכים על המוניטין שלהם בנושא וההיסטוריה העשירה שלהם עם תחום שריפת פסולת לאנרגיה ומקווים כי המוניטין יצדיק את עצמו גם הפעם. תכניות לפיתוח אנרגיה מתשתיות פסולת, הן חלק ממטרות של אבו דאבי מזה שנים רבות, כעת עם שיתוף הפעולה שמגיע מהממשלה ניתן יהיה להגדיל את נפח הפסולת בבירה.

חברת TAQA היא אחת הגדולות בעולם כאשר פועלת בשבע מדינות ובעלת קיבולת גולמית של 15,143 מגוואט. החברה הכריזה כי הרווח בשנת 2012 ירד בשיעור של 14 אחוזים בעקבות מחירים נמוכים של גז בארצות הברית ותשלום מס חד פעמי.

הטקסט נכתב על ידי המשקיע אריאל מליק – איש עסקים ויזם אשר רשם השקעות מוצלחות בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

 

כתיבת תגובה

נגישות