אריאל מליק

חדשות אנרגיה

בזכות המפעל: בהוואי חתמו על הסכם לרכישת חשמל שיופק מפסולת

ועדת התשתיות הציבוריות בהוואי הודיעה זה מכבר על חתימתו של הסכם לרכישת חשמל בין חברת החשמל של הוואי (HECO) לעיריית הונולולו. החשמל יופק במתקן HPOWER המחודש שיעבד פסולת אשר תהפוך לאנרגיה.

הובא על ידי אריאל מליק:

ההסכם המקורי להפקת החשמל נחתם עוד ב-1986 ונכנס לתוקפו ב-1990 כאשר מתקן ה-HPOWER הפיק 46 מגה וואט בלבד. עם זאת, ב-2009 החלו עבודות הפיתוח ושיפור התשתיות במתקן וכיום הוא מפיק 73 מגה וואט של חשמל. מכסת הייצור של המתקן עומדת על 90 מגה-וואט. 

חברת החשמל של הוואי דיווחה על כך שהרחבת המפעל מסייעת לעיר הונולולו לנתב קרוב ל-800,000 טונות של פסולת בשנה. החוזה החדש שנחתם לתקופה של שני עשורים מבוסס על תנאי ההסכם הישן, כך נודע לאריאל מליק

בחוזה נקבע כי HECO תשלם למתקן HPOWER בין 6 ל-16 סנט לקילו-וואט בשעה וזאת לכמות החשמל שתסופק ולשעה שבה יסופק החשמל. 5 סנטים נוספים ישולמו בעבור שימוש בחשמל בשעות השיא – בין 7 ל-9 בערב.

"אנו שמחים על כך שועדת התשתיות הציבוריות  אישרה כי מדובר בחוזה הוגן וסביר המייצג את האינטרס של הלקוחות בצורה הטובה ביותר" אמר סקוט סיו, סמנכ"ל חברת HECO למשאבי אנרגיה. "בהתחשב באמצעים המוגבלים העומדים לרשותנו לפינוי הפסולת מהאי – מדובר על פיתרון אידיאלי" הוא סיכם.

 הטקסט נכתב על ידי אריאל מליק איש עסקים ויזם. משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

נגישות