אריאל מליק

חדשות אנרגיה

בקרוב: בתים בישראל יהפכו לתחנות חשמל

הפתרון היעיל ביותר שנראה לטווח הקרוב והרחוק, שיעביר באמת את המדינה לאפשרות מבוססת של שימוש בחשמל ירוק, בהיקף מספק ובאופן הגיוני הוא התקנה של מיקרו-גריד שלמעשה היא רשת חשמל קטנה לייצור ואגירת חשמל בבניינים בין אם מגורים מפרטיים עד בתי אבות, בתי חולים ועוד. 

היום יש לא מעט חברות שיכולות להתקין טורבינות גז ותערובת גז טבעי ומימן, כשבעתיד הקרוב גם מימן טהור יעבור לאנרגיה ירוקה של מימן. למעשה הבניין  יהפוך לתחנה שמעבר לייצר אנרגיה גם צורכת אנרגיה. 

כשהפנלים הסולריים או טורבינות הרוח ייצרו חשמל ומימן שייאגר בבניין עצמו. מדובר בהתקנה של מערכת שלא תופסת הרבה מקום, היא בערך בגודל ארון חשמל. לצד הפנלים וטורבינת הרוח תהיה טורבינת גז שמופעלת במימן או גז שתעביר לבניין את רוב הצריכה של החשמל שהוא צריך. רק בשעות שיא שרוב דיירי הבניין נמצאים ומשתמשים בחשמל, הבניין ייקח גם חשמל מהרשת הראשית עבור הפער מהייצור העצמי.

היתרון המרכזי ביותר של שיטה זו, מעבר לכך שהיא גם ירוקה, היא גם כזו שלא מצריכה להחליף את רשת החשמל הנוכחית, גם יכולה לצמוח עם הדרישה שגדלה ובאופן הדרגתי וגם ישימה כבר היום. אפשר רק לקוות ולייחל שהמדינה תפעל באופן הזה כי רשת החשמל המיושנת בארץ כבר לא תואמת לדרישות החשמל של העידן המודרני הירוק שאנו מתקדמים אליו בקצב מהיר.

כתיבת תגובה

נגישות