אריאל מליק

חדשות אנרגיה

5 שימושים לאנרגיה מתחדשת ע"פ אריאל מליק

מקורות אנרגיה מתחדשת מהווים כיום מגוון יתרונות לשימושים שונים בעולם. להלן חמישה שימושים לאנרגיה מתחדשת ע"פ יזם האנרגיה – אריאל מליק:

ייצור חשמל

אחד השימושים העיקריים של אנרגיה מתחדשת הוא ייצור חשמל. פאנלים פוטו-וולטאיים סולאריים, טורבינות רוח, סכרים הידרואלקטריים ותחנות כוח גיאותרמיות ממירים משאבים טבעיים לחשמל מבלי לדלל משאבים סופיים או כאלו אשר פולטים גזי חממה.

הובלה

ניתן להשתמש באנרגיה מתחדשת להנעת כלי רכב חשמליים, להפחית את התלות בדלקים מאובנים ובכך להפחית את פליטת הפחמן. ניתן להטעין מכוניות חשמליות, אוטובוסים, אופניים ואפילו סירות באמצעות חשמל המופק ממקורות מתחדשים כגון שמש או רוח.

חימום וקירור

אנרגיה גיאותרמית, המופקת מהחום הפנימי של כדור הארץ, יכולה להיות מנוצלת למטרות חימום וקירור. משאבות חום גיאותרמיות יכולות לווסת ביעילות את הטמפרטורות הפנימיות בבניינים, והן יכולות לספק חלופה בת קיימא למערכות חימום וקירור מסורתיות הנשענות על דלקים מאובנים.

התפלת מים

אנרגיה מתחדשת יכולה למלא תפקיד מכריע בטיפול במחסור במים העולמי על ידי הפעלת תהליכי התפלה. ניתן להשתמש באנרגיית השמש או הרוח להנעת מתקני התפלה, המרת מים מלוחים למים מתוקים לשימוש חקלאי, תעשייתי ו/או מגורים.

יצירת אנרגיה במקומות מרוחקים 

באזורים מרוחקים שבהם תשתיות חשמל מסורתית עשויות להיות מאתגרות ליישום, מקורות אנרגיה מתחדשים כמו שמש ורוח יכולים לספק פתרון טוב. מתקנים סולאריים בקנה מידה קטן, טורבינות רוח או מערכות מיקרו-הידרו יכולים להביא חשמל ליישובים כפריים, לשפר את איכות חייהם ולאפשר פיתוח כלכלי.

 

כתיבת תגובה

נגישות