אריאל מליק

חדשות אנרגיה

האשראי לאיסלנד על פיתוח אנרגיה ירוקה צומח

איסלנד מצליחה להתאושש מהמשבר הכלכלי שתקף את אירופה ואת המדינה דרך שימוש נבון באנרגיה ירוקה. בהחלט יש מה ללמוד מהם.

מאת: אריאל מליק

אריאל מליק - אנרגיה ירוקה באיסלנד
אריאל מליק – אנרגיה ירוקה באיסלנד

נשיא איסלנד סיפר לחברי הארגון לפיתוח הכלכלה כי הכלכלה במדינה הותאמה במיוחד לצרכי פיתוח מודלים כלכליים בנושאי אנרגיה ירוקה, כאשר לפני כארבע שנים עברה המדינה קשיים כלכליים והתמוטטה אל תוך מיתון, אריאל מליק מסביר כי כעת אפשר לומר כי ניתן להתרשם מהתפנית שעוברת המדינה בדרך להתאוששות. הנשיא האיסלנדי סיפר לחברי ארגון המדינות המתועשות כי העובדה שמדינתו חווה התנסות עם כלכלת פחמן מסייעת לה להתאושש מהתמוטטות הבנקים ב2008.

נשיא איסלנד הוסיף ואמר כי עם כל הכבוד לשאר המדינות החברות בארגון הוא מאמין כי איסלנד יכולה להוות קרקע פורייה לבדיקות מעבדה ולבחון רלוונטיות של מודלים ותיאוריות. מהמידע שאריאל מליק קיבל דוח שפורסם בשנת 2010 מצא כי סממנים של כאוס מתקרב ובא נמצאו כבר לפני שנים וכי היה אפשר לטפל בהתמוטטות הבנקים, אך לדבריו של נשיא איסלנד כי רק לפני כמה עשורים איסלנד עוד נחשבה למדינה המסוגלת ליצור פיתוח כלכלה שתלויה בכלכלה, דיג וגידול צאן.

הבנק העולמי מדווח כי התוצר המקומי הגולמי לאיסלנד נמצא בצמיחה ואיסלנד מדורגת רק אחרי גרמניה. חלק מההתאוששות הכלכלית הייתה עקב היכולת לנצל עתודות אנרגיה, כאשר המדינה מצליחה לקבל יותר מרבע מהחשמל שלה ממקורות גיאותרמיים ואילו השאר מגיע מאנרגיית מים. מדובר בשינוי קיצוני המגדיר את ההצלחה של המדינה.

הטקסט נכתב על ידי המשקיע אריאל מליק – איש עסקים ויזם אשר רשם השקעות מוצלחות בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

נגישות