אריאל מליק

חדשות אנרגיה

מיליארד דולר עבור חברת פארדיים הישראלית

חברת התוכנה לתעשיית גז ונפט עוברת לידי בעל בית חדש קרנות פרייווט אקוויטי ו-JMI

מאת: אריאל מליק

מתוך הכתבה בגלובס על רכישת פארדיים | אריאל מליק

בגלובס פורסם כי חברת התוכנה לתעשיית הגז והנפט פארדיים גיאופיזיקל תעבור לרשותו של בעל בית חדש. קרנות פרייווט אקוויטי אייפקס וJMI הודיעו על רכישת החברה בהון של מיליארד דולר. החברה עברה לידיהם של קרן פוקס פיין לפני כעשור ופועלת מאז תחת בעלות אמריקנית.

החברה נרכשה כאמור תמורת 100 מיליון דולר ועברה טלטלות רבות במהלך השנים. את החברה מנהל המייסד אלדד וייס אשר כיהן כמנכ"ל רוב השנים. פאראדיים מתמחה בפתוח תוכנות לעיבוד וניתוח נתונים לתעשיית הגז והנפט. פרצה לאוויר העולם בשנת 1987 וקיבלה תמיכה לאורך השנים ע"י מספר קרנות הון סיכון ישראליות והונפקה בבורסה ב1998.

בתחילת העשור הקודם קרסה החברה בבורסה ומצאה עצמה במשבר עמוק ממנו יצאה רק לאחר הרכישה ע"י פוקס-פיין. לפני כשש שנים הגישה החברה פנייה לרישום מחודש בבורסה וניסתה לגייס 200 מיליון דולר, לבסוף הגיוס לא יצאה לפועל ובמהשך הצליחה החברה בגיוס של 65 מיליון דולר. החברה סיימה את 2006 עם נתוני מכירות של 120 מיליון דולר ויצאה ממשבר הפסדי של כמה שנים ואף הגיעה לרווחיות. כיום הביצועים אף אמורים להגיע לקצב שכפול מזה, במיוחד עם העלייה בכל נושאי הנפט.אריאל מליק תיווך בין הצדדים בעיסקה עד לחתימתה הסופית

  • אריאל מליק – איש עסקים ויזם.
    משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה מתמחה בשוק ההון

כתיבת תגובה

נגישות