אריאל מליק

חדשות אנרגיה

אריאל מליק על הקשר בין מזג האוויר ההפכפך, ומה שאנחנו מעוללים לכדור הארץ

כולנו מרגישים את התמורות במזג האוויר, בין אם זה ממש ליד הבית שלנו, ובין אם זו ידיעה מחו"ל על עוד אתר נופש שהוצף לחלוטין באמצע אוגוסט עקב סופה לא אופיינית. אם פעם קיץ היה קיץ, וחורף היה חורף, הרי שאנו עדים בשנים האחרונות לשינויים קיצוניים של האקלים. הצפות בשיא הקיץ במקומות שונים בעולם, שרבים קיצוניים במדינות מערב אירופה שמעולם לפני כן לא חוו טמפרטורה שעולה על 27 מעלות, ועוד לא התחלנו לדבר על הסופות, ההוריקנים, זיהום האוויר, הצונאמי ועוד. 

לדברי אריאל מליק המומחה בתחום האנרגיות המתחדשות, האקלים לא משתבש כך סתם, מעצמו. "כל התקלות, הסופות, מזג האוויר החריג – הכל תוצאה עגומה של הזילזול שלנו במשאבים הטבעיים של כדור הארץ. במשך עשרות שנים אנו שואבים מחצבים הטמונים בקרקעית כדור הארץ, מבלי לחשוב על העתיד. השאיבות האלה משבשות את האיזון הטבעי של הכדור, ואם זה לא מספיק, אחרי פעולת השאיבה אנחנו מעבדים את המשאבים ופולטים לאוויר תועפות של גזים רעילים, שמייצרים הרס רב".

לדברי אריאל מליק, אם לא יועברו רפורמות ברורות בנושא חיסכון באנרגיה, עידוד מעבר לאנרגיה ירוקה וחינוך הקהילה לחיסכון בגז, חשמל ודלק, נזקי מזג האוויר יגיעו לרמות גבוהות כאלה, שזיהום אוויר קיצוני יומיומי ייאלץ אותנו לשנות את סדר היום ואת אורחות החיים שלנו. 

כתיבת תגובה

נגישות