אריאל מליק

חדשות אנרגיה

הקמת מפעל לאנרגיה מפסולת בדנמרק

מפעל מרשים לשריפת פסולת לאנרגיה מוקם בדנמרק עם מדרון תלול של 1500 מטרים וארובות עשן. מדובר באחד המפעלים המודרניים באירופה כעת.

מאת: אריאל מליק

 

אריאל מליק - שריפת פסולת לאנרגיה
אריאל מליק – שריפת פסולת לאנרגיה


החלו עבודות הבנייה למפעל המרת פסולת לאנרגיה שיכלול מדרון של 1500 מטרים וארובות עשן ענקיות בקופנהאגן שבדנמרק. בראש המפעל יעמוד הדני אמגר באק.  אריאל מליק מסביר כי מעולם לא היו ספקות בנושא האם המפעל אי פעם יוקם, אך באוקטובר 2012 מועצת העיר בקופנהאגן נתנה את האישור הרשמי וסללו את הדרך ליועצים הנדסיים להגיע לאזור ולפתח את בניית המפעל עד לסיומו הסופי כאשר עלות ההשקעה נאמדת ב-470,000,000 יורו.

זמן קצר לאחר שנתקבל האישור ממועצת העיר ומהממונה על המרת הפסולת לאנרגיה, קיבלו בבקוק אנד וילקוקס את החוזה הגדול לפרויקט לצורך אספקת הטכנולוגיה הדרושה. המתקן תוכנן על ידי מיטב האדריכלים יכלול כאמור מדרון סקי אלפיני על הגג שיהיה נגיש באמצעות מעלית זכוכית בסמוך  לארובות העשן ובכך יאפשר למבקרי המפעל להציץ בפעולה הפנימית של שריפת הפסולת לטובת אנרגיה.

מבין ארובות העשן תצא טבעת עשן בכל פעם שמטון אשפה ישוחרר CO2 כמעין תזכורת לעיר על ההשפעה החיובית שיש למפעל על הסביבה, אריאל מליק מציין. בעיר מרוצים מהקמת המפעל על ידי האדריכלים והקידום החיובי שמקבל המפעל ברחבי העולם וציינו כי מעבר לארכיטקטורה המרהיבה, המשאב העיקרי הוא המשאב החיובי שיוצא מהפסולת הרבה.

הטקסט נכתב על ידי המשקיע אריאל מליק – איש עסקים ויזם אשר רשם השקעות מוצלחות בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

כתיבת תגובה

נגישות